Regulamin sklepu internetowego sygnalisto.pl

Na Start

  1. Z tego regulaminu dowiesz się m.in.:

§ 1. Definicje

PRODUKT – Treści cyfrowe w postaci wzorów procedur, umów, regulaminów, pism, e-booków, oświadczeń oraz innych dokumentów prawnych i o charakterze prawnym, które możesz kupić w Sklepie. Szczegóły każdego Produktu, jego cel, właściwości oraz cena opisane są na stronie Produktu w Sklepie. 

TREŚCI CYFROWE – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, które w Sklepie możesz kupić w postaci plików PDF oraz Word, w zależności od opisu i specyfiki Produktu. 

USŁUGA – pomoc prawna udzielana przez Specjalistę Sprzedawcy, tj. konsultacja prawna, której przedmiotem jest udzielenie odpowiedzi na zadane przez Ciebie jako Klienta pytanie dotyczące sytuacji prawnej. Konsultacja prawna może być wykonana online w formie wideorozmowy lub w formie połączenia telefonicznego. Usługa to także pakiet godzin usług prawnych do wykorzystania w określonym czasie. Czas, zakres, tematyka, cena konkretnej Usługi opisane są na stronie Sklepu, zaś warunki jej realizacji w niniejszym Regulaminie.

SKLEP – platforma internetowa umożliwiająca zakup Produktów działająca pod adresem https://sygnalisto.pl

UMOWA – umowa zawierana na odległość przez Ciebie z Sprzedawcą, za pośrednictwem Sklepu, na podstawie której Sprzedawca dostarcza Ci Produkt po otrzymaniu zapłaty. 

SPRZEDAWCA – sprzedawca i właściciel Sklepu, czyli NK Legal Partners Kancelaria Prawna Koksztys-Irska Spółka komandytowa, ul. Objazdowa 50, 54-530 Wrocław, KRS: 0000973811, NIP:8943187542, REGON: 522112433.

KLIENT – Ty, niezależnie od tego, czy jesteś Konsumentem, Przedsiębiorcą czy Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym

KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 22¹ Kodeksu cywilnego).

PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 33¹ §1 Kodeksu cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

PRZEDSIĘBIORCA UPRZYWILEJOWANY – osoba fizyczna kupująca w Sklepie Produkt w celu bezpośrednio związanym z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiada on dla niej charakteru zawodowego. 

SPECJALISTA SPRZEDAWCY – współpracujący z Sprzedawcą prawnik, radca prawny, adwokat, aplikant radcowski lub aplikant adwokacki który świadczy dla Ciebie Usługi o zawodowym i profesjonalnym charakterze.

DZIEŃ ROBOCZY – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

§ 2. Jak skontaktować się z Sprzedawcą?

W sprawach związanych z działaniem Sklepu oraz sprzedażą Produktów i Usług skontaktuj się z nami pod adresem e-mail: [email protected] albo na adres pocztowy: NK Legal Partners Kancelaria Prawna Koksztys-Irska Spółka komandytowa, ul. Objazdowa 50, 54-530 Wrocław.

§ 3. Jak kupić Produkt w Sklepie?

1. Chcesz kupić Produkt na stronie Sklepu? Oto, co musisz zrobić:

a) wybierz interesujący Cię Produkt, 

b) przeczytaj jego opis, aby sprawdzić, czy odpowiada on Twoim potrzebom i możliwościom technicznym, 

c) dodaj Produkt do koszyka podczas składania zamówienia,

d) uzupełnij swoje dane,

e) wybierz sposób płatności

f) zapoznaj się z regulaminem i go zaakceptuj

g) złóż zamówienie klikając przycisk „Zamawiam i płacę”.

2. Z chwilą kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę” skutecznie składasz zamówienie i zobowiązujesz się do jego opłacenia, a Sprzedawca zobowiązuje się, że dostarczy Ci Produkt niezwłocznie po otrzymaniu płatności. Kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” jest równoznaczne z zawarciem Umowy pomiędzy Tobą a Sprzedawcą. 

3. Ceny w sklepie są cenami brutto. Ceny podane przy Produkcie są całkowitymi cenami za wszystkie elementy (pliki) składające się na Produkt, z zastrzeżeniem gratisów. Produkt może zawierać pliki będące gratisami – informacje o gratisach podane są na stronie opisu Produktu.

4. Zakupy w Sklepie zrobisz bez rejestracji – każdorazowo podając swoje dane potrzebne do zawarcia Umowy.  

§ 4. Jak zamówić Usługę w Sklepie?

1. Chcesz zamówić Usługę na stronie Sklepu? Oto, co musisz zrobić:

a) wybierz interesującą Cię Usługę,

b) przeczytaj jej opis, aby sprawdzić, czy odpowiada ona Twoim potrzebom i możliwościom technicznym,

c) dodaj Usługę do koszyka podczas składania zamówienia,

d) uzupełnij swoje dane,

e) wybierz sposób płatności

f) zapoznaj się z regulaminem i go zaakceptuj,

g) złóż zamówienie klikając przycisk „Zamawiam i płacę”.

2. Z chwilą kliknięcia przycisku „Zamawiam i płacę” skutecznie składasz zamówienie na Usługę i zobowiązujesz się do jej opłacenia. Sprzedawca zobowiązuje się, że zrealizuje Usługę po otrzymaniu płatności i ustaleniu z Tobą terminu, w którym chcesz skorzystać z Usługi. Kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” jest równoznaczne z zawarciem Umowy pomiędzy Tobą a Sprzedawcą.

3. Ceny w sklepie są cenami brutto. Ceny podane przy Usłudze są całkowitymi cenami za pełny czas lub zakres skorzystania z Usługi podany w jej opisie i zawierają podatek VAT wg stawek wskazanych w przepisach prawnych.

4. Usługę w Sklepie zamówisz bez rejestracji – każdorazowo podając swoje dane potrzebne do zawarcia Umowy.

5. Po zamówieniu i opłaceniu Usługi, otrzymasz voucher na podany przez Ciebie w procesie zakupu adres e-mail z informacjami, które wskażą Ci, jak skorzystać z Usługi oraz w jakim okresie Sprzedawca ma obowiązek jej realizacji.

§ 5. Jakie wymagania techniczne trzeba spełniać, żeby kupić w Sklepie Produkt lub Usługę i prawidłowo z nich korzystać?

1. Do zakupu Produktu lub zamówienia Usługi musisz mieć urządzenie z dostępem do internetu (np. komputer albo smartfon), przeglądarkę internetową obsługującą JavaScript i pliki cookies, oraz aktywne konto e-mail.

2. Do skorzystania z Produktu lub otwarcia vouchera na Usługę musisz mieć program Adobe Reader lub analogiczny program umożliwiający otwarcie i wypełnianie pliku w formacie PDF oraz program umożliwiający otwarcie i wypełnianie pliku w formacie Word.

Do pobrania Produktu albo vouchera na Usługę na swoje urządzenie (komputer, smartfon lub fizyczny albo wirtualny dysk) potrzebujesz połączenia z internetem. Po pobraniu Produktu nie potrzebujesz internetu, żeby korzystać z Produktu. Jeśli chcesz wydrukować Produkt, potrzebna Ci będzie drukarka z oprogramowaniem umożliwiającym wydruk pliku PDF lub Word.

3. Produkt oraz voucher na Usługę możesz pobrać maksymalnie 5 razy w okresie 10 dni od dnia jego otrzymania na Twoją skrzynkę e-mail. W przypadku problemów z wygaśnięciem ważności Produktu albo vouchera na Usługę lub liczbą pobrań, skontaktuj się z Sprzedawcą w sposób opisany w § 2 regulaminu.

4. Do skorzystania z Usługi w postaci wideoporady potrzebne Ci będzie:
• urządzenie z dostępem do internetu, posiadające kamerę i mikrofon wraz z ich prawidłową konfiguracją umożliwiającą rozmowę,
• dostęp do oprogramowania pozwalającego na przeglądanie stron www,
• poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies i JavaScript oraz
• aktywne konto e-mail.
Jeśli wybierzesz realizację Usługi w postaci rozmowy telefonicznej, potrzebny Ci będzie telefon z możliwością odbierania połączeń.

5. Koszt połączenia internetowego po stronie Klienta ponosi Klient. Koszt połączenia telefonicznego zainicjowanego przez Sprzedawcę ponosi Sprzedawca, a zainicjowanego przez Klienta – ponosi Klient zgodnie z taryfą swojego operatora.

§ 6. Jak zapłacić za Produkt lub Usługę?

1. Za Produkt lub Usługę zapłacisz zwykłym przelewem bankowym dokonanym na rachunek bankowy Sprzedawcy, Blikiem albo za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24.pl, obsługującej szybkie przelewy bankowe, płatności kartą oraz portfele elektroniczne. Z uwagi na charakter Produktu i Usługi, w Sklepie nie zapłacisz za nie za pobraniem.

2. Jeśli dokonujesz płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24.pl, to podmiotem, który świadczy obsługę płatności jest operator płatności firma PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014. Operator płatności działa w imieniu i na rzecz Sprzedawcy NK Legal Partners Kancelaria Prawna Koksztys-Irska Sp.k.

3. Wejdź na stronę: https://sygnalisto.pl/platnosci/ i poznaj szczegółowe zasady realizacji płatności.

4. Oto podmioty, których metody płatności są obsługiwane przez bramkę płatniczą Przelewy24:

5. Termin na wykonanie zapłaty wynosi 7 dni. Jeśli po tym czasie Sprzedawca nie otrzyma płatności za Produkt lub Usługę, to umowa zostaje rozwiązana. Oznacza to, że Sprzedawca nie wyśle Ci Produktu lub nie zrealizuje Usługi, a Ty nie będziesz musiał zapłacić za ten Produkt lub Usługę.

6. Robiąc zakupy w Sklepie i zaznaczając, że chcesz otrzymać fakturę, zgadzasz się, aby Sprzedawca wystawiła i przesłała Ci fakturę elektroniczną. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na otrzymywanie faktury elektronicznej.

§ 7. Kiedy i jak otrzymasz Produkt?

1. Sklep prześle Ci Produkt w formie linków niezwłocznie po odnotowaniu płatności za zamówienie, nie później niż w terminie 1 Dnia Roboczego. Standardowo Produkt wysyłany jest w kilka minut po otrzymaniu zapłaty. 

2. Produkt otrzymasz na swój adres e-mail podany podczas zakupów. Po kliknięciu w link, otworzy Ci się okno z plikiem do pobrania i zapisania na wybranym urządzeniu. Zapisz plik, a następnie go otwórz. 

3. Produkt uważa się za dostarczony w chwili, gdy pliki, do których prowadzą linki z maila, będą możliwe do pobrania z Twojej skrzynki e-mail, wskazanej w tym celu.

§ 8. Kiedy i jak zrealizujesz Usługę?

1. Po odnotowaniu płatności za Usługę, nie później niż w terminie 1 Dnia Roboczego, Sklep prześle Ci maila zawierającego voucher na Usługę. Mail i voucher będą zawierać m.in. następujące informacje:

a) gdzie i jak zarezerwować termin Usługi?

b) w jaki sposób Usługa będzie zrealizowana?

c) co się stanie, gdy nie wykorzystasz vouchera na Usługę w określonym terminie?

2. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu świadczy dwa rodzaje usług:

a) indywidualne konsultacje online i telefoniczne

b) usługi prawne opisane w opisie Usługi na stronie Sklepu, w postaci pakietu godzin do wykorzystania przez 30 dni.

3. Umowa o świadczenie Usług ma charakter jednorazowy. Czas trwania konsultacji prawnych oraz liczba godzin w pakiecie do wykorzystania określone są na stronie Sklepu, przy opisie Usługi. Jeśli potrzebujesz więcej czasu na konsultacje prawne, aby omówić dodatkowe tematy, wykup nową Usługę lub Usługę o dłuższym czasie. Jeśli potrzebujesz więcej godzin usług prawnych, wykup kolejny pakiet. Nie możesz podzielić Usługi na mniejsze odcinki czasowe. Nie otrzymasz zwrotu środków, jeśli nie wykorzystasz części czasu na realizację Usługi lub godzin kupionych w pakiecie. Godziny wykupione w pakiecie nie przechodzą na kolejny okres lub inny pakiet.

4. Usługę realizuje Sprzedawca oraz Specjaliści Sprzedawcy.

5. Sprzedawca oraz Specjaliści Sprzedawcy przy wykonywaniu Usługi kierują się starannością wynikającą z wiedzy prawniczej oraz zasad etyki radcy prawnego lub adwokata oraz są obowiązani zachować w tajemnicy wszystko, o czym dowiedzieli się w związku z udzieleniem pomocy prawnej.

6. Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji Usługi w przypadku, gdy stwierdzi, że występuje konflikt interesów pomiędzy:

a) Tobą jako Klientem lub osobą, której dotyczy pytanie w ramach realizacji Usługi, a Sprzedawcą, lub

b) Tobą jako Klientem lub osobą, której dotyczy pytanie w ramach realizacji usługi, a innym klientem Sprzedawcy.

W takim przypadku Sprzedawca zwróci Ci opłatę za Usługę.

7. Jeśli Sprzedawca nie będzie miała zgodnej z prawem lub zasadami etyki i wykonywania zawodu możliwości pełnej realizacji Usługi, poinformuje Cię niezwłocznie po ustaleniu jakichkolwiek okoliczności stanowiących przeszkodę. Wedle Twojego wyboru opłacona kwota zostanie przez Sprzedawcę zaliczona na realizację innej, uzgodnionej z Tobą, a nie obarczonej przeszkodami Usługi, zakup wybranego przez Ciebie Produktu lub zwrócona po potrąceniu wartości części Usługi już zrealizowanej.

8. Sprzedawca realizuje Usługę wyłącznie na podstawie informacji, które przekażesz Specjaliście Sprzedawcy podczas konsultacji lub informacji i/lub dokumentów, które przekażesz celem realizacji usług prawnych w pakiecie godzin we wskazany przez Sprzedawcę sposób. Usługa nie obejmuje poszukiwania przez Specjalistów Sprzedawcy dodatkowych danych, w tym dotyczących Twojej sytuacji indywidualnej, chyba że co innego wyraźnie wynika z opisu Usługi zamieszczonego w Sklepie. Sprzedawca nie ma także obowiązku przechowywania przekazanych przez Ciebie informacji i/lub dokumentów, chyba że zostanie to wyraźnie dodatkowo ustalone.

9. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym dokonując zakupu oświadcza, że jest świadomy, iż w razie wykonania i zakończenia za jego wyraźną zgodą realizacji Usługi przed upływem 14 dni od dnia jej zakupu, traci prawo do odstąpienia od Umowy zawartej z Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu w terminie 14 dni od zakupu, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.

Zakres tematyczny usługi

10. Każda Usługa w Sklepie ma określony zakres tematyczny.

11. Pytania, które możesz zadać w trakcie konsultacji prawnych online lub telefonicznie mogą dotyczyć tylko tego zakresu tematycznego, którego dotyczy wykupiona Usługa. Specjalista Sprzedawcy udzielający konsultacji może odmówić odpowiedzi na pytanie, którego zakres wykracza poza zakres tematyczny Usługi. W trakcie jednej konsultacji prawnej możesz poruszyć więcej niż jeden wątek, o ile mieści się on w czasie wykupionej Usługi oraz w zakresie tematycznym tej Usługi.

12. Usługa konsultacji prawnej nie obejmuje analizy dokumentów. Jeśli potrzebujesz, aby Specjalista Sprzedawcy przeanalizował Twój dokument lub dokumenty, umów się na indywidualną poradę prawną lub wykup pakiet godzin usług prawnych.

13. Dokładny zakres czynności prawnych przy zakupie pakietu godzin określony jest w opisie Usługi na stronie Sklepu. Jeśli Twoje potrzeby przekraczają zakres czynności prawnych opisanych jako Usługa, umów się na indywidualną poradę prawną.

Umówienie terminu konsultacji prawnej

14. Konsultacje prawne w ramach Usługi odbywają się w Dni Robocze w godzinach 10.00-16.00. Po zakupie przez Ciebie Usługi, Specjalista Sprzedawcy odpowiedzialny za zakres tematyczny wybranej Usługi skontaktuje się z Tobą mailowo lub telefonicznie w terminie 2 Dni Roboczych od dnia zakupu Usługi. W razie nieobecności tego Specjalisty Sprzedawcy, w jego zastępstwie skontaktuje się z Tobą inna osoba z ramienia Sprzedawcy, aby umówić godzinę i sposób konsultacji prawnej. Termin konsultacji prawnej może być ustalony wyłącznie po opłaceniu Usługi.

15. Termin konsultacji prawnej nie może być późniejszy niż 3 miesiące od zakupu Usługi. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeśli Specjalista Sprzedawcy odpowiedzialny za zakres tematyczny wybranej Usługi będzie w tym okresie niedostępny przez okres dłuższy niż 7 Dni Roboczych. Przedłużenie obejmuje czas niedostępności Specjalisty Sprzedawcy, o czym jako Klient zostaniesz poinformowany.

16. Aby umówić termin konsultacji prawnej, musisz posiadać aktywny adres e-mail, który może być w dowolnej domenie. Po umówieniu terminu konsultacji prawnej na podany adres e-mail otrzymasz wiadomość potwierdzającą czas i sposób konsultacji prawnej. Jeśli z powodów technicznych nie otrzymasz maila potwierdzającego rezerwację, skontaktuj się ze Sklepem pisząc na adres: [email protected]

17. Masz prawo do jednokrotnego przełożenia umówionego terminu. Z prawa tego można skorzystać najpóźniej na 5 Dni Roboczych przed pierwszym umówionym terminem realizacji Usługi.

18. W przypadku, gdy o umówionej godzinie w umówionym dniu nie połączysz się online ze Specjalistą Sprzedawcy w celu realizacji Usługi, z powodów leżących po Twojej stronie, lub jeśli nie odbierzesz połączenia od Specjalisty Sprzedawcy, pomimo 3-krotnej próby połączenia, to przyjmuje się, że Usługa została wykonana. W takim przypadku nie przysługuje Ci prawo do zwrotu kosztu takiej Usługi.

Sposób wykonania usługi konsultacji prawnej

19. Z wyjątkiem opisanym w ust. 21 poniżej, Usługa realizowana jest w formie wideoporady poprzez aplikację Google Meet lub Microsoft Teams. Gdy nadejdzie zarezerwowany przez Ciebie termin wideoporady, otrzymasz przypomnienie mailowe, a następnie musisz kliknąć w link z maila, aby się połączyć ze Specjalistą Sprzedawcy.

20. Żeby prawidłowo i bez przeszkód skorzystać z konsultacji prawnej, przed przystąpieniem do wideoporady zobowiązujesz się sprawdzić czy sprzęt, którym będziesz się posługiwać w trakcie realizacji Usługi posiada działającą przeglądarkę internetową oraz stały i stabilny dostęp do Internetu. Przed przystąpieniem do realizacji Usługi zobowiązujesz się zainstalować przeglądarkę lub aplikację we własnym zakresie na swoim sprzęcie komputerowym lub telefonie.

21. Jeśli chcesz, aby Usługa została zrealizowana w formie rozmowy telefonicznej, to Specjalista Sprzedawcy zadzwoni na numer telefonu podany przez Ciebie przy zakupie Usługi w Sklepie, chyba że w wiadomości do Sprzedawcy podasz inny numer telefonu, na który chcesz otrzymać połączenie.

Sposób wykonania usługi pakietu godzin

22. Czynności prawne w ramach wykupionego pakietu godzin szczegółowo określone są w opisie takiej Usługi. Do czynności tych należą w szczególności: porady prawne, analiza dokumentów prawnych, zalecenia prawne, propozycje zaplanowania procesu wdrożenia dokumentów prawnych, opinie prawne, przygotowanie pism, umów, regulaminów i innych dokumentów prawnych. W zakres pakietu godzin nie wchodzi reprezentacja przed sądami oraz innymi organami władzy publicznej – tego typu czynności realizowane są wyłącznie na indywidualne zlecenie Klienta, po zawarciu stosownej umowy z Sprzedawcą.

23. Szczegółowy zakres czynności w ramach Usługi zostanie przedstawiony po ustaleniu z Tobą Twojego zapotrzebowania na usługi prawne. Czas konsultacji w celu ustalenia zapotrzebowania wlicza się do pakietu godzin.

24. Jeśli pakiet godzin okaże się dla Ciebie niewystarczający, w każdej chwili możesz wykupić nowy pakiet godzin lub zawrzeć z Sprzedawcą umowę na indywidualną obsługę prawną.

25. Pakiet godzin można wykorzystać wyłącznie na czynności realizowane dla Twoich osobistych potrzeb lub dla podmiotu, który reprezentujesz zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego lub przedstawionym do wglądu Sprzedawcy odpowiednim umocowaniem. Jeśli kupujesz pakiet w imieniu podmiotu, który reprezentujesz, to z chwilą złożenia zamówienia na zakup Usługi oświadczasz, że jesteś uprawniony do reprezentowania wskazanego podmiotu i odpowiadasz przed Sprzedawcą za prawidłowość Twojego umocowania. W razie wadliwego umocowania zastosowanie znajdują zasady wynikające z Kodeksu cywilnego. Sprzedawca ma prawo wstrzymać realizację Usług do czasu przedstawienia jej prawidłowego umocowania lub jego potwierdzenia przez uprawniony podmiot. Odmowę przedstawienia na prośbę Sprzedawcy umocowania do reprezentacji podmiotu, dla którego realizowana ma być Usługa, poczytuje się za odstąpienie od Umowy przez Klienta.

26. Jeśli zakres świadczonych usług prawnych w pakiecie godzin będzie wymagał udzielenia Sprzedawcy pełnomocnictwa, to zobowiązujesz się udzielić takiego pełnomocnictwa w odrębnym dokumencie. Sprzedawca poinformuje Cię o konieczności złożenia takiego dokumentu.

27. Czynności w ramach wykupionego pakietu godzin może realizować każda osoba dedykowana z ramienia Sprzedawcy, która posiada odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie dla realizacji danego typu usługi, według oceny Sprzedawcy. Sprzedawca oświadcza, że posiada stosowne ubezpieczenie w zakresie świadczonych przez siebie usług prawnych.

Zobowiązania Klienta w celu wykonania usługi konsultacji prawnej

28. Jako Klient, który wykupił Usługę konsultacji prawnej, zobowiązujesz się do:
a) uczestnictwa w konsultacji prawnej w zarezerwowanym terminie i o umówionej godzinie;

b) sformułowania pytania lub zagadnienia prawnego w taki sposób, aby było ono zrozumiałe dla Specjalisty Sprzedawcy;

c) dysponowania w zarezerwowanym terminie informacjami i danymi, które według Twojej wiedzy są istotne dla omawianej tematyki;

d) odpowiedzi na pytania Specjalisty Sprzedawcy zmierzające do ustalenia stanu faktycznego sprawy i mające istotne znaczenie dla świadczenia Usługi. Jeśli odmówisz odpowiedzi na pytania Specjalisty Sprzedawcy uniemożliwiając tym samym ustalenie w sposób wyczerpujący stanu faktycznego i prawidłowe świadczenie Usługi, Sprzedawca może odmówić realizacji Usługi lub zrealizować ją jedynie w stopniu, na jaki pozwalają przekazane Specjaliście Sprzedawcy informacje;

e) posiadania w trakcie Usługi niezbędnego oprogramowania i sprzętu określonych w tym regulaminie;

f) dołożenia starań, aby jak najlepiej wykorzystać czas przeznaczony na Usługę, w tym w szczególności zadać Specjaliście Sprzedawcy pytanie lub przedstawić zagadnienie związane z zakresem tematycznym, jakie powinno zostać umówione w trakcie realizacji Usługi. Jako Klient przyjmujesz do wiadomości, że uzyskasz odpowiedzi jedynie w zakresie zadanych przez Ciebie pytań i na podstawie przekazanych przez Ciebie informacji. Dodatkowa ocena prawna po upływie konsultacji wymaga zakupienia dodatkowej Usługi lub umówienia konsultacji indywidualnej.

g) należytego zachowania podczas rozmowy ze Specjalistą Sprzedawcy, tj. zachowania umożliwiającego pełne skorzystanie z konsultacji przez Klienta. W szczególności oznacza to, że nie będziesz podczas realizacji Usługi pozostawać w stanie po spożyciu alkoholu lub innych używek, nie będziesz zachowywać się wulgarnie ani nie będziesz podnosić głosu. W przypadku pojawienia się takiej sytuacji, Specjalista Sprzedawcy ma prawo zaprzestać realizacji Usługi i może się rozłączyć;

h) nienagrywania rozmowy ze Specjalistą Sprzedawcy; możesz zrobić notatki z wniosków i zaleceń przedstawionych przez Specjalistę Sprzedawcy w trakcie realizacji Usługi;

i) poszanowania praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz Specjalistów Sprzedawcy oraz osób trzecich, a także ich dóbr osobistych i godności;

j) zachowania wszelkich informacji poufnych w tajemnicy i wykorzystania ich wyłącznie do celów związanych bezpośrednio z Usługą.

Ważność usługi

29. Usługa konsultacji prawnej jest ważna przez 3 miesiące od daty zakupu. Oznacza to, że w tym terminie powinna zostać zrealizowana. W przypadku upływu ważności Usługi umowa o jej realizację ulega zakończeniu i Sprzedawca może odmówić realizacji takiej Usługi bez konieczności zwrotu kosztu jej zakupu.

30. Usługa w postaci pakietu godzin jest ważna przez 90 dni od daty zakupu. Oznacza to, że w tym czasie należy wykorzystać zakupiony pakiet godzin na czynności określone w opisie Usługi. Niewykorzystane godziny z pakietu nie przechodzą na kolejne miesiące lub inny pakiet.

§ 9. Jaką licencję otrzymuję na Produkt? Co mogę z nim zrobić?

  1. Kiedy kupujesz Produkt, nabywasz prawo do korzystania z niego. Sprzedawca nadal pozostaje właścicielem praw autorskich do Produktu. Jako właściciel, pozwala Ci z niego korzystać. Oznacza to, że również inne osoby, które kupią ten sam Produkt co Ty, mogą go używać.
    1. Jeśli nie czujesz się komfortowo ze świadomością, że inne osoby używają tego samego Produktu, ale podoba Ci się sposób, w jaki tworzymy nasze wzory, umowy i regulaminy, chętnie zrobimy coś specjalnie dla Ciebie. Taki produkt może posłużyć budowaniu Twojej marki i komunikacji wizualnej firmy. Jeśli potrzebujesz dedykowanego Produktu stworzonego według Twoich indywidualnych potrzeb, skontaktuj się z nami: [email protected].
    1. Kupując Produkt uzyskujesz płatną, niewyłączną, nieograniczoną w czasie, ogólnoświatową licencję na korzystanie z Produktu zakupionego na następujących warunkach:
  2. możesz modyfikować Produkt lub łączyć go z innymi dokumentami. Powstałe w ten sposób dokumenty podlegają warunkom niniejszej licencji. Jeśli jednak połączysz nasz Produkt z innym lub go zmodyfikujesz, nie gwarantujemy zgodności tak powstałego dokumentu z prawem. Działasz na własne ryzyko;
  3. możesz wyodrębnić część Produktu i używać go jako odrębnej części, pamiętaj jednak, że jeśli to zrobisz, nie gwarantujemy zgodności tak powstałego utworu z prawem. Działasz na własne ryzyko;
  4. nie możesz sprzedawać Produktu innym podmiotom ani oznaczać go i dystrybuować jako produktu własnego;
  5. nie możesz udzielać sublicencji na Produkt.
    1. Chcesz skorzystać z Produktu? Wypełnij puste pola pozostawione do uzupełnienia przez Ciebie. W opisie Produktu na stronie internetowej Sklepu wyjaśniamy, jak to zrobić. Taki wypełniony Produkt możesz wykorzystać w swojej firmie we własnej działalności komercyjnej i niekomercyjnej, a także jako osoba fizyczna.
    1. Sprzedawca zapewnia, że posiada niezbędne autorskie prawa majątkowe oraz stosowne licencje do Produktów lub ich składowych, które umożliwiają jej legalną sprzedaż Produktów w Sklepie, a Tobie korzystanie z Produktów na warunkach określonych powyżej.

§ 10. Czy można odstąpić od Umowy?

1. Tak, jeśli jesteś Konsumentem albo Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym możesz odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zakupu. Nie musisz podawać żadnej przyczyny odstąpienia. Wystarczy, że w tym terminie złożysz oświadczenie o odstąpieniu. Na tych samych zasadach możesz odstąpić od zakupionej Usługi, o ile Usługa ta nie została w całości zrealizowana za Twoją wyraźną zgodą w terminie wcześniejszym niż 14 dni od dnia zakupu i zostałeś poinformowany o skutku braku możliwości odstąpienia od Umowy w przypadku przystąpienia do realizacji Usługi przed upływem czasu na odstąpienie.

2. Oświadczenie o odstąpieniu możesz złożyć w dowolnej formie, składając je mailowo lub wysyłając pocztą na adres wskazany w § 2 regulaminu. Możesz też skorzystać z formularza odstąpienia, którego wzór zamieściliśmy w załączniku do regulaminu.

3. Kiedy Sprzedawca otrzyma Twoje oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, zwróci Ci kwotę równą cenie zapłaconej przez Ciebie za Produkt lub za opłaconą, a niezrealizowaną jeszcze część Usługi, którego lub której dotyczy odstąpienie. Zrobimy to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca dowiedziała się o Twoim odstąpieniu.

4. Sprzedawca zwróci Ci pieniądze za Produkt lub Usługę, którego lub której dotyczy odstąpienie, w taki sam sposób, w jaki je od Ciebie otrzymała, chyba że zgodzisz się na inny sposób zwrotu. W każdym przypadku nie poniesiesz z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.

5. Odstępując od Umowy masz obowiązek usunąć wszystkie pliki Produktu, którego dotyczy odstąpienie, oraz ich kopie, z wszelkich nośników, na których zostały przez Ciebie zapisane.

6. Z wyjątkiem opisanym w ust. 7, z uwagi na specyfikę Produktów, które są Treściami Cyfrowymi, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci, jeśli spełnione są następujące warunki:

a) Sprzedawca dostarczyła Ci Produkt za Twoją wyraźną i uprzednią zgodą;

b) Sprzedawca poinformowała Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utracisz prawo do odstąpienia od Umowy i zgadzasz się na to;

c) Sprzedawca przekazała Ci zgodne z prawem potwierdzenie zawarcia Umowy, obejmujące informację o ww. zgodzie, na trwałym nośniku, w rozsądnym czasie po zawarciu Umowy, najpóźniej przed dostarczeniem Produktu.

7. Jeśli jesteś Konsumentem, to możesz odstąpić od umowy, jeśli Sprzedawca niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie ustalonym przez Ciebie i Sprzedawcę terminie, nie dostarczy Ci Produktu pomimo wezwania do jego dostarczenia.

8. Jeśli jesteś Konsumentem, to możesz odstąpić od umowy nawet bez wezwania Sprzedawcy do dostarczenia Produktu, jeśli:

a) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie dostarczy Ci Produktu,

b) uzgodniłeś z Sprzedawcą, lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Produktu miał dla Ciebie istotne znaczenie, a Sprzedawca nie dostarczyła go w tym terminie.

§ 11. Za co odpowiada Sprzedawca? Jakie mam prawa?

1. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego za to, aby Produkt był zgodny z Umową i odpowiadał celowi określonemu w ich opisie na stronie Sklepu, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową ocenia się na chwilę jego dostarczenia i trwa przez dwa lata od tej chwili.

2. Produkt jest zgodny z Umową zawartą z Konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym, jeśli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,

b) przydatność do szczególnego celu, do którego potrzeby jest Ci Produkt, o ile powiadomiłeś o tym Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i Sprzedawca go zaakceptowała.

3. Ponadto Produkt jest zgodny z Umową, jeśli:

a) nadaje się do celów, w których zazwyczaj korzysta się takiego Produktu, z uwzględnieniem przepisów prawa lub dobrych praktyk,

b) jest zgodny z wersją próbną lub zapowiedzią, które Ci udostępniamy przed zawarciem Umowy,

c) występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których możesz, jako Konsument, rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę lub osoby działające w jej imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

• nie wiedziała o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mogła o nim wiedzieć,

• przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

• publiczne zapewnienie nie miało wpływu na Twoją decyzję jako Konsumenta o zawarciu Umowy.

4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany, najpóźniej w chwili jej zawarcia, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak takiej konkretnej cechy.

5. Jeśli w terminie 6 miesięcy od dnia zakupu Produktu zaktualizujemy go do nowszej wersji uwzględniającej w szczególności zmiany prawne i Produkt zostanie udostępniony w tej wersji do sprzedaży w Sklepie, Sprzedawca, w ramach aktualizacji, prześle na Twój adres e-mail podany w procesie zakupu, nową wersję Produktu. Sprzedawca zapewnia, że Produkt jest zgodny z prawem na dzień jego sprzedaży, a data aktualizacji Produktu jest zawsze podana w certyfikacie legalności dołączonym do Produktu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zmiany prawne, które wejdą w życie po dniu zakupu Produktu, a które miały wpływ na posługiwanie się przez Ciebie Produktem.

6. Produkt kupujesz zawsze w jego najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia Umowy.

7. Jeśli Produkt jest niezgodny z Umową jako Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany możesz żądać doprowadzenia go do zgodności z Umową.

8. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową, jeśli jest to niemożliwe lub wymagałoby od niej nadmiernych kosztów.

9. Jeśli Sprzedawca może doprowadzić Produkt do zgodności z Umową, robi to w rozsądnym czasie od chwili, gdy została poinformowana o braku zgodności z Umową. Sprzedawca robi to bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie, uwzględniając charakter oraz cel, w jakim Produkt jest wykorzystywany. Sprzedawca ponosi koszty doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.

10. Jeśli Produkt jest niezgodny z umową i:

a) doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów zgodnie z ust. 7 powyżej

b) Sprzedawca nie doprowadziła Produktu do zgodności z Umową zgodnie z ust. 8 powyżej,

c) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez wcześniejszego żądania doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową,

d) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie jako Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego,

– to jako Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, z wyjątkiem sytuacji określonej w ust. 11 poniżej.

11. Jako Konsument nie możesz odstąpić od Umowy, jeśli brak zgodności z Umową jest nieistotny.

12. Sprzedawca jest zobowiązana do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści Produktu niezgodnej z Umową.

13. Jeśli żądasz zwrotu ceny za Produkt i na skutek uwzględnionej reklamacji Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny, robi to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny.

14. Zwrot ceny następuje w taki sam sposób, w jaki Sprzedawca otrzymała zapłatę, chyba że jako Konsument lub Przedsiębiorca Uprzywilejowany wyraźnie zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.

15. Odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Usługi z Umową jest wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego regulowana jest przepisami prawa, w szczególności ustawy o prawach konsumenta.

16. Odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Produktu lub Usługi z Umową wobec Przedsiębiorcy jest wyłączona.

17. Sprzedawca zobowiązana jest do realizacji jedynie czynności w ramach opisu Usługi zgodnie z określonymi dla danej Usługi warunkami, przy czym porada prawna oparta jest na zakresie przedstawionego przez Ciebie stanu faktycznego (informacji i dokumentów, jeśli ma to zastosowanie). Za zastosowanie się do udzielonej porady prawnej odpowiadasz wyłącznie Ty. W żaden sposób nie jesteś zobowiązany do zastosowania się do porady prawnej otrzymanej w trakcie realizacji Usługi. Ustęp ten dotyczy także usług prawnych świadczonych w ramach pakietu godzin.

18. W zakresie nieuregulowanym niniejszym regulaminem lub przepisami prawa, w tym w szczególności ustawą o prawach konsumenta, dochodzenie roszczeń wobec Sprzedawcy możliwe jest jedynie w zakresie szkody rzeczywistej do kwoty nieprzewyższającej obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej radców prawnych.

§ 12. Jak złożyć reklamację i w jakim trybie będzie ona rozpatrzona?

1. Jeśli chcesz złożyć reklamację dotyczącą procesu zakupu, Produktu, Usługi lub działania Sklepu, zrób to na adres e-mail lub pisemnie na adres podany w § 2 regulaminu.

2. Twoją reklamację rozpatrzymy w terminie 14 dni i prześlemy Ci odpowiedź w taki sam sposób, w jaki otrzymaliśmy od Ciebie reklamację, pod warunkiem, że będziemy mieli Twoje dane. W przeciwny razie na reklamację odpowiemy na Twój adres e-mail podany przy składaniu zamówienia lub na taki adres e-mail, jaki nam podasz.

§ 13. Jak Sprzedawca przetwarza moje dane osobowe?

1. Administrator przetwarza Twoje dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych („RODO”).

2. Z poszanowaniem zasady przejrzystości wynikającej z RODO, szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce Prywatności.

3. Sprzedawca, w związku z zakupem przez Ciebie Produktu, przekazuje Twoje dane w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, kwota zamówienia do operatora płatności firmy PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu. PayPro S.A. z chwilą otrzymania Twoich danych staje się ich administratorem, co oznacza m.in., że jest uprawnione do stosowania wszelkich mechanizmów ochronnych danych osobowych, w szczególności wynikających z obowiązujących przepisów.

§ 14. Jakie są sposoby pozasądowego rozstrzygania sporów?

W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Ciebie rezultatu, oprócz wytoczenia powództwa w procesie sądowym możesz skorzystać m.in. z:

a) mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;

b) pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;

c) bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów;

d) internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.

§ 15. Na koniec

1. Zamówienie składane w Sklepie każdorazowo stanowi odrębną Umowę i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.

2. W pozostałych sprawach, które nie zostały szczegółowo opisane w tym regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz innych aktów prawnych mających zastosowanie do działalności Sklepu lub Sprzedawcy.

3. Sprzedawca uprawniona jest do zmiany Regulaminu w każdym czasie, w szczególności w wypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, zmianie charakteru lub zakresu świadczonych usług elektronicznych lub zmiany sposobu realizacji płatności, dostaw albo warunków korzystania ze Sklepu.

4. Regulamin odnosi się wyłącznie do Produktów i Usług w nim opisanych, dostępnych za pośrednictwem Sklepu. Sprzedawca świadczy również innego rodzaju usługi prawne, jednak wymagają one zawarcia odrębnej umowy z Sprzedawcą. Żadne postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu i nie mogą być interpretowanego jako podstawa lub interpretacja zasad wykonywania usług Sprzedawcy innych, niż dostępne do wykupienia w Sklepie.

5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2024 r.

Załącznik – Formularz odstąpienia od Umowy

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

NK Legal Partners Kancelaria Prawna Koksztys-Irska Sp.k.

ul. Objazdowa 50, 54-530 Wrocław

Ja …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

(Imię i nazwisko Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego)

niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży następujących Produktów w postaci Treści Cyfrowych:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Data zawarcia Umowy: …………………………………………………………………………………………………………

Adres Konsumenta lub Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Data ……………………………………..

……………………………………………………………………………………………….

Podpis (złożony na formularzu papierowym)

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Kontynuując przeglądanie tej witryny, akceptujesz użycie plików cookie do powyższych celów.