Pytania i odpowiedzi

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeżeli jest coś jeszcze napisz do nas

W oparciu o wieloletnie doświadczenia w obszarze Compliance Kancelaria wdroży w Państwa organizacji wszystkie niezbędne polityki ochrony sygnalistów, zadba o właściwe zakomunikowanie procedur pracownikom i partnerom biznesowym oraz zapewni właściwą obsługę procesu poprzez dedykowaną i nowoczesną platformę do obsługi zgłoszeń.

Pełen proces realizowany jest modułowo. Uwzględnia on zapoznanie się z kontekstem organizacji, jej zrozumienie i ocenę, która jest niezbędna do wdrożenia właściwych narzędzi do prawidłowego funkcjonowania Systemu Zgłaszania Naruszeń. Mamy świadomość, że czas realizacji jest wypadkową efektywności wewnętrznej komunikacji z osobami wyznaczonymi do kontaktu po stronie Klienta oraz dostępności do niezbędnych dokumentów oraz informacji, dlatego koncentrujemy się na budowaniu efektywnych relacji, a także pilnujemy aby komunikacja przebiegała efektywnie w wyznaczonych wspólnie terminach. Dzięki temu zapewniamy terminowe wdrożenie systemu. Szacowany czas realizacji pełnego procesu wynosi do 6 tygodni.

TAK. Wszystkie procedury i usługi realizowane przez Kancelarię są zgodne z wytycznymi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937

Zgodnie z treścią Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii, sygnalista to osoba, która jest pracownikiem czy współpracownikiem firmy, lub instytucji rządowej, ujawniająca informacje o wykroczeniach dotyczących prawa Unii, mających miejsce w środowisku organizacji.

Zespół Projektowy składa się z doświadczonych ekspertów, w szczególności:

  1. Compliance Officer, prawnik, szkoleniowiec.
  2. Inspektor Ochrony Danych, adwokat specjalizujący się w dziedzinie ochrony danych osobowych.
  3. Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji.
  4. Specjalista ds. systemów informatycznych i cyberbezpieczeństwa.

W niektórych przypadkach organizacje mogą być zainteresowane całkowicie wewnętrznym sposobem rozpatrywania zgłoszeń. Ilość oraz skomplikowanie przepisów powodują, że powierzenie samodzielnemu pracownikowi tej kwestii może nie być wystarczające. Kancelaria zapewnia wsparcie merytoryczne pracownika lub zespołu zajmującego się zgłoszeniami poprzez kontakt z dedykowanym prawnikiem. Wsparcie polega na udzielaniu porad prawnych oraz informacji nt. sposobu prowadzenia postępowań wyjaśniających a także weryfikacji obowiązujących w organizacji procedur.

Całkowity outsourcing usługi Compliance Officera powoduje zwolnienie z odpowiedzialności poszczególnych pracowników organizacji. Dodatkowo zapewniony jest całkowicie warunek bezstronności osoby prowadzącej postępowania wyjaśniające. Compliance Officerem zawsze jest dedykowany prawnik (adwokat lub radca prawny) specjalizujący się w tematyce compliance. Wybór tej opcji nie powoduje dodatkowego obciążenia pracowników organizacji zadaniami, które zwyczajowo nie wchodzą w ich zakres obowiązków.

Wraz z usługą wsparcia lub  przejęcia funkcji Compliance Officera wdrażany jest opcjonalnie  system do obsługi zgłoszeń. Wdrożenie i szkolenie z systemu przeprowadzają eksperci w zakresie IT.

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Kontynuując przeglądanie tej witryny, akceptujesz użycie plików cookie do powyższych celów.